نظرسنجي
نظر شما در مورد سايت چيست؟

عالي
خوب
متوسط
بد

تقويم
<    «  دي 1389  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
مطلب تصادفی
پست تصادفي:
» استخراج اتوماتیک نقاط کلیدی صورت از روی تصاویر رنگی متعامد ...
» ايجاد ولتاژ منفي با يك ورودي(Single Input) براي Opamp ...
» آموزش طراحي مدار چاپي در پروتئوس 7
» شبيه ساز اتوماسيون ديجيتال با Rockwell Automation 2011 ...
» حركت ربات در راستاي X,Y
» آموزش میکروهای AVR به زبان بیسیک
» آموزش راه اندازي انكودر صنعتي (Autonics) با بهترين روش ...
» رباتي كه شكلات درست مي كند!
» دانلود نرم افزار Proteus 7.7 Sp2
» آموزش ADC ميكرو در كدويژن (ADC چيست؟)
رتبه در الكسا

مقاله کامل برای دانلود اضافه شد..
  (برای دانلود مقاله به ادامه مطلب بروید. (آموزش Altium Designer 6.8))

 

این نرم افزار شامل مجموعه‌ای از مقلات راهنما است که به شما کمک می‌کند با محیط این نرم افزار بیش‌تر آشنا شوید. منبع اصلی آموزش ما هم در این قسمت همین مقالات هستند. برای دسترسی به این مقالات که در فرمت PDF در اختیار کاربر قرار گرفته‌اند، می‌توانید با فشار دادن F1 به این مقالات دسترسی پیدا کنید. این مقالات بر اساس موضوع دسته بندی شده‌اند تا به راحتی بتوان به مطلب مورد نظر دسترسی پیدا کرد. اگر زبان انگلیسی دوستان در حد مطلوبی باشد این مطالب می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.
شروع کار با Altium Designer:

برای آشنایی با محیط این نرم افزار می‌توانید از منوی Help>>Getting Started>>Welcome To The Altium Designer Environment

تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد کار با محیط این نرم افزار و و پنل‌های مختلف آن و ابزارهایی که برای طراحی‌ در اختیار کاربر قرار داده است را در اختیار داشته باشید. اما ما سعی می‌کنیم تمام مطالب مورد نیاز در این بخش را در اختیار دوستان عزیز قرار دهیم.
این نرم افزار جنبه‌های متعدد و کاربردهای متفاوتی دارد و فقط محدود به طراحی PCB نشده است، اما بخش‌های دیگر این نرم افزار فعلاً در بحث ما کاربرد ندارند و ما نیز در این مبحث صرفاً به آموزش طراحی PCB به کمک این نرم افزار می‌پردازیم.
برای شروع طراحی یک PCB، ابتدا از منوی File این مسیر را دنبال کنید تا یک فایل PCB Project ایجاد شود:
File >> New >> Project >> PCB Project

همچنین می‌توانید به جای این کار از منوی "view" قسمت "Home" را انتخاب کنید و از آنجا قسمت "Printed Circuit Board Design" را انتخاب کنید. و سپس "New Blank PCB Project" را انتخاب کنید.
در پنل “Projects” در قسمت چپ صفحه، یک پروژه‌ی جدید با نام “PCB_Project1.PrjPCB” ایجاد می‌شود. که هیچ سندی (Document) در آن ثبت نشده است.

 

 

 

 توضیح آن که یک فایل با پسوند ".PrjPCB" در حقیقت یک فایل نوشتاری است که در آن اطلاعات مربوط به پروژه‌ی شما مانند سندهای مربوط به پروژه مثل فایل شماتیک آن و... در آن نوشته شده است.
حالا برای save کردن یا ذخیره‌ی این فایل در داخل حافظه‌ی کامپیوتر خود، منوی “File>>save Project As” را انتخاب کنید و آدرس مکانی که می‌خواهید در آنجا ذخیره کنید را مشخص کنید و سپس یک نام دلخواه انتخاب کنید و گزینه‌ی Save را انتخاب کنید.در گام بعدی ما باید یک فایل شماتیک خالی (Blank) به پروژه‌ی خود اضافه کنیم. توضیح آن که ما برای طراحی هر PCB باید ابتدا نقشه‌ی شماتیک(schematic) آن را بکشیم. در اینجا ما ابتدا به نحوه‌ی طراحی یک مدار شماتیک به وسیله‌ی این نرم افزار می‌پردازیم.
برای تشکیل یک فایل شماتیک جدید، مراحل زیر را طی می‌کنیم.
1- از منوی فایل "File>>New>>schematic" را انتخاب می‌کنیم. یک فایل شماتیک جدید با نام “sheet1.schdoc” در همان پنل “Projects” به وجود می‌آید و به صورت خودکار به پروژه‌ی ما اضافه می‌شود و جزو اسناد پروژه (Document) قرار می‌گیرد. 

 

 

 

2- حالا فایل شماتیک جدید را از طریق منوی File>>save as در مکان مورد نظر در حافظه ذخیره کنید. بهتر است همان نامی که برای پروژه اصلی انتخاب کرده‌اید را برای فایل شماتیک هم استفاده کنید و آن را با پسوند ".SchDoc" ذخیره کنید. آدرس ذخیره ی آن هم بهتر است همان آدرس قبلی باشد.
وقتی که فایل شماتیک جدید باز می‌شود، شما متوجه تغییر در فضای برنامه خواهید شد. نوار ابزار اصلی شامل تعدادی دکمه‌ی جدید خواهد شد که به شما امکان طراحی و ویرایش (Edit) فایل شماتیک را می‌دهد.

تنظیمات مربوط به شماتیک:

اولین چیزی که باید قبل از شروع کشیدن شماتیک مدار خود انجام دهید، تنظیمات اولیه‌ی مناسب است. برای این کار مراحل زیر را دنبال می‌کنیم.
1- از منوها، "Design >> Document Option" را انتخاب کنید. تنها تغییری که ما فعلاً نیاز داریم، تنظیم سایز صفحه (Sheet Size) به فرمت استاندارد A4 است. از لبه‌ی “Sheet Option” ، قسمت “Standard Style” را پیدا کنید.
2-  “A4” را در این قسمت انتخاب کرد و OK را بزنید تا از این صفحه خارج شوید.
3- برای اینکه سندِ شماتیک در صفحه به طور کامل نمایش داده شود، از منوها "View >> Fit Document" را انتخاب کنید.
نکته‌ی مهم اینکه در این نرم افزار، یک سری میان برهایی طراحی شده است که سرعت کار ما را برای استفاده از منوهای مختلف بالا می‌برد. برای دسترسی به هر منو به جای کلیک کردن بر روی منو می‌توانید حرف مربوط به آن منو را تایپ کنید. مثلاً حرفی که منوی “View” را باز می‌کند، "V" است. حروفی که برای هر منو در نظر گرفته شده است، از طریق خط فاصله زیر آن حرف، در نام منو مشخص شده است. مثلاً اگر دقت کنید در منوی “View” زیر حرف “V” خط کشیده شده است.
این رویه برای گزینه‌های مهم در هر منو هم ادامه پیدا می‌کند. مثلاً برای همین “Fit Document” اگر دقت کنید زیر حرف “D” خط کشیده شده است. در نتیجه برای انتخاب گزینه‌ی “Fit Document”، از منوی “View” فقط کافی بود حرف “V” و سپس “D” را پشت سر هم تایپ کنیم. از این پس برای همه‌ی موارد مهم، میانبرها هم ذکر می‌شوند تا دوستان بتوانند راحت تر و سریعتر به منوهای مختلف دسترسی داشته باشند.حالا به تنظیمات عمومی فایل شماتیک می‌پردازیم.
1- از منوها “Tools >> Schematic Preferences” را انتخاب می‌کنیم {میانبر : T,P}. تنظیماتی که در این پنجره انجام می‌دهید در تمام فایل‌های شماتیکی که شما بر روی آن کار می‌کنید اعمال خواهد شد.
2- از درخت انتخابی‌ای که در سمت چپ این پنجره قرار دارد گزینه‌ی “Schematic – Default Primitives” را انتخاب کنید و در آن “Permanent” را تیک بزنید و ok را بزنید تا از این قسمت خارج شوید.
3- حالا توسط منوی “File>>Save” یا میانبر {F,S}، فایل خود را Save کنید.

 

طراحی یک مدار شماتیک از روی یک طرح اولیه، در فضای Altium Designer :

برای کشیدن یک مدار شماتیک ابتدا باید بتوانیم مدار مورد نظرمان را بر روی کاغذ بکشیم. برای این منظور یک مدار آنالوگ در نظر گرفته شده است (طبق آموزش خود نرم‌افزار). 

 

 

این مدار  مولتی ویبراتور(Multi Vibrator) نام دارد. توضیح آن که به مدارهایی که همواره بین دو حالت نا پایدار در نوسان هستند، مولتی ویبراتور می‌گویند. به عنوان مثال مدارهای چراغ چشمک زن، که با نظم زمانی مشخص، یک LED را روشن و خاموش می‌کنند، یکی از انواع مولتی ویبراتور محسوب می‌شوند.در این مدار نیز اگر طبق شکل زیر، دقیقاً قبل از کلکتورِ 2 ترانزیستور، دو عدد LED قرار داده شود، این دو LED با فاصله‌ی زمانی یک ثانیه روشن وخاموش می‌شوند. در حال حاضر عملکرد این مدار مد نظر ما نیست و لذا بیش از به تشریح ساختار این مدار نمی پردازیم. این مدار شامل دو عدد ترانزیستور “2N3904” است که ترانزیستور NPN است. همچنین 4 عدد مقاومت و 2 عدد خازن با اندازه‌هایی که در تصویر مشخص شده در مدار وجود دارد.

 

برای خواندن ادامه این مطلب، به ادامه مطلب بروید....

   
             بازديدها: 22735    نظرات:17

 

یکی از مشکلات بزرگی که کاربران با آن رو به رو هستند، عدم اطلاع از نحوه تنظیم فیوزبیت های آی سی های AVR خصوصا در پروگرامر های  USB می باشد. در اینجا قصد داریم تا نحوه تنظیم این فیوزبیت ها را همراه با مقاله ای آموزشی در مورد نحوه تنظیم فیوزبیت ها، به شما ارائه دهیم.

 

در گام اول در پاسخ به درخواست یکی از کاربران، نحوه تنظیم پروگرامر USB  (برای ایجاد کریستال خارجی) را به شما ارائه می کنیم (برای بزرگتر دیدن تصویر روی آن کلیک کنید):

 

 

فیوزبیت های AVR و کریستال خارجی در پروگرامرهای USB

 

 

و اما در ادامه بحث نظر شما را به دانلود مقاله ای در این رابطه جلب می کنیم. این مقاله کلیه فیوزبیت های آی سی های AVR سری Atmega32 و Atmega16 را به طور کامل شرح داده است.

 

برای دانلود این مقاله ارزشمند به ادامه مطلب بروید...

   
             بازديدها: 13569    نظرات:2

بروزرسانی قوانین لیگ مین یاب در تاریخ 28 دی ماه

  

تاريخ: 28 دي 1389     نويسنده: admin

موضوع: ---

 

همانطور که قبلا قوانین این لیگ را ارائه نموده بودیم، در ادامه کار امروز 28 دی ماه 1389 قوانین این لیگ به روز رسانی شد. 

متن پیام:

به استحضار می رساند قوانین لیگ مین یاب اتوماتیک به روز رسانی گردیده است. لطفا در تهیه گزارش فنی تیم از آخرین نسخه قوانین استفاده نمایید.

 

برای دریافت قوانین جدید به ادامه مطلب بروید...

   
             بازديدها: 6488    نظرات:0

 


در اين مقاله، آلگوريتمي براساس مدل ترکيبي گوسي جهت استخراج پوست رنگي صورت همراه با تصحيح سايه هاي تصوير از روي تصاوير رنگي متعامد قدامي و جانبي ارائه ميشود. اين آلگوريتم قادر است در شرايط نورپردازي متغير، مرز دقيق پوست رنگي صورت را در نماهاي متعامد مشخص کند. با مکا ن يابي خودکار ويژگي هاي مطرح در صورت از روي تصاوير متعامد،آلگوريتمي جهت تعيين تعدادي از نقاط کليدي صورت ارائه مي گردد. اين نقاط در اندازه گير يهاي پزشکي صورت قابل استفاده اند. با استفاده از مولفه هاي کرومينانس فضاي YCbCr وارائه آلگوريتمي، محدوده تقريبي ويژگي هاي صورت از قبيل چشم ها، لب و بيني از تصوير قدامي بدست مي آيد. سپس تلفيق اطلاعات بدست آمده با اطلاعات لبه در آن نواحي، نقاط کليدي آن ويژگ يها محاسبه ميشود. همچنين استخراج دقيق تر پوست رنگي صورت در نماي جانبي همراه با اطلاعات لبه خارجي صورت، ما را قادر ميسازد مرز بيروني صورت را در نماي جانبي بطور دقيق داشته باشيم. سپس نوک بيني را به عنوان يکي از نقاط کليدي براساس مرز بيروني صورت در نماي جانبي محاسبه کرده و با تقسيم بندي مرز بيروني صورت بر آنها و مشت قگيري، تعداد n به چند قطعه، انطباق منحني درجه ديگري از نقاط کليدي صورت در نماي جانبي بدست مي آيد.

 

برای دانلود این مقاله ارزشمند به ادامه مطلب بروید....

   
             بازديدها: 6560    نظرات:1

 

 

 

زبان Bascom AVR که در حقیقت Basic می باشد، یکی از زبان های پر طرفدار برای برنامه نویسی آی سی های AVR می باشد که امروزه توجه زیادی به آن می شود. هم اکنون آموزش این زبان محبوب، را می توانید در مر کز مکاترونیک ایران دریافت نمایید. این آموزش از پنج بخش اصلی تقسیم شده است :

 1- آشنایی با محیط نرم افزار BASCOM AVR

در بخش اول شما با محیط بسکام آشنا میشوید ؛ شما یاد میگیرید در این محیط چگونه با پروژه ها کار کنید ، آنها را ویرایش کنید و ایرادهای احتمالی را برطرف کنید .

2- آشنایی با زبان BASIC و کار با LCD و پورت ها:

در این بخش طریقه کار با LCD و کار با پورت ها گفته می شود.

3- معرفی سایر دستورات BASIC :

در این بخش سایر دستورات بیسیک شرح داده میشود.

4-  راه اندازی لوازم جانبی AVR :

در این بخش طریقه ی کار با امکانات جانبی خارجی مانند LCD گرافیکی و ... و امکانات  جانبی داخلی مانند ADC  و ... گفته میشود .

5- ضمیمه ها :

در این بخش ضمایمی همچون آموزش Proteus و نحوه ی پروگرم کردن میکرو برای درک بیشتر مطلب آورده شده است.

 

برای دانلود این مقاله آموزشی مفید به ادامه مطلب بروید ...

   
             بازديدها: 16447    نظرات:23

سرخ کردن غذا با یک بازوی رباتیک

  

تاريخ: 11 دي 1389     نويسنده: admin

موضوع: رباتيك » فیلم رباتیک

 

فیلمی جذاب از یادگیری یک بازوی رباتیک برای سرخ کردن غذا!!!

در این فیلم با تکنیک های Motion Detection به ربات یاد داده می شود که چگونه ظرف غذا را در دست بگیرد و غذا را در هوا پشت و رو کند!

 

برای دانلود این فیلم با حجم بسیار کم (8 مگابایت)، به ادامه مطلب بروید...

   
             بازديدها: 6774    نظرات:0
موضوعات
باز کردن همه شاخه ها | بستن كل شاخه ها

آمار سايت
آمار مطالب:
  يک ساعت پيش: 0
  امروز: 0
  اين ماه: 0
  مجموع مطالب: 93
  کل نظرات: 447



آمار بازديد:
  بازديد امروز: 48
  بازديد ديروز: 591
  مجموع بازديدها: 3086810



آمار کاربران:
  يک ساعت پيش: 0
  امروز: 2
  اين ماه: 28
  مجموع کابران: 10547
  بن شدگان: 4

آخرين عضو مكاترونيك:


mostafa110

رتبه گوگل
Display Pagerank